Kuinka/millä teette animaationne?
Otakut! :: Taide :: Animaatiot ja videot
Sivu 1 / 1 • Jaa •
Kuinka/millä teette animaationne?
Mä en oo tehny vielä yhtäkään kunnon animaatiota, mutta olisihan sitä kiva kokeilla. :3
Joten millä 'ohjelmilla' teette ne? Ovatko ne ilmaisia, kuinka helppoja jne.
Ja muutaman tutonkin voi tänne linkata tai kertoa omista kokemuksista animaation teosta.
Mulla ei nyt satu olemaan paljoa kerrottavaa kyseisestä aiheesta, sillä kuten jo mainitsin: En ole vielä tehnyt yhtäkään animaatiota. ;____;
Paintilla/Gimpillähän saa myös tehtyä, tietääkseni. Mutta se ei taida olla paras vaihtoehto, jos pitempää animaatiota aikoo kehitellä..?
Tiedän jonkin verran kuinka itse animaatio tehdään/piirretään, mutta millä 'ohjelmalla' ne olisi kätevin toteuttaa?
= U =
Joten millä 'ohjelmilla' teette ne? Ovatko ne ilmaisia, kuinka helppoja jne.
Ja muutaman tutonkin voi tänne linkata tai kertoa omista kokemuksista animaation teosta.
Mulla ei nyt satu olemaan paljoa kerrottavaa kyseisestä aiheesta, sillä kuten jo mainitsin: En ole vielä tehnyt yhtäkään animaatiota. ;____;
Paintilla/Gimpillähän saa myös tehtyä, tietääkseni. Mutta se ei taida olla paras vaihtoehto, jos pitempää animaatiota aikoo kehitellä..?
Tiedän jonkin verran kuinka itse animaatio tehdään/piirretään, mutta millä 'ohjelmalla' ne olisi kätevin toteuttaa?
= U =

Sumirezu- Hyperaktiivinen Otaku

- Viestien lukumäärä: 179
Ikä: 15
Vs: Kuinka/millä teette animaationne?
Mä käytän aina Painttia ja Gimppiä (miten kirjotetaan XD).
Paintilla on hyvä tehdä animaatioita koska sitä on helppo käyttää, tosin itselläni on joku outo muunnelma paintista jolla saa vielä parempaa jälkeä kuin normaalilla. Olen aina käyttänyt Gimp 2 ja Paintia koska ne ovat molemmat ilmaisia. Onko Photoshop piirustusohjelma??? No se ei kai ole ilmainen (kaveri kertoi).
Mutta suosittelen käyttämään Paintia ja Gimpiä koska niillä tulee ihan hyvää jälkeä, vaikkei mitään parasta kuitenkaan. Muutenkin kannattaa valita piirustusohjelmat joita osaa käyttää, itse latasin joskus muinoin jonkun oudon ohjelman jolla en osannut tehdä mitään (onneksi poistin sen).
Paintilla on hyvä tehdä animaatioita koska sitä on helppo käyttää, tosin itselläni on joku outo muunnelma paintista jolla saa vielä parempaa jälkeä kuin normaalilla. Olen aina käyttänyt Gimp 2 ja Paintia koska ne ovat molemmat ilmaisia. Onko Photoshop piirustusohjelma??? No se ei kai ole ilmainen (kaveri kertoi).
Mutta suosittelen käyttämään Paintia ja Gimpiä koska niillä tulee ihan hyvää jälkeä, vaikkei mitään parasta kuitenkaan. Muutenkin kannattaa valita piirustusohjelmat joita osaa käyttää, itse latasin joskus muinoin jonkun oudon ohjelman jolla en osannut tehdä mitään (onneksi poistin sen).

Onskuh- Aktiivinen Otaku

- Viestien lukumäärä: 93
Ikä: 13
^
Aaa, kiitti vinkistä. Arvioin Paintin ja Gimp'in vähän väärin. ^^"
Tiesin kyllä että niistä voi saada hyvää jälkeä, mutta epäröin kuinka ne soveltuisivat animaatio käyttöön. Mutta näköjään ihan kiitettävästi?
Ja joo. Photoshop maksaa, ellei sitä saa jonkun (esim. skannerin) yhteydessä. Ja silloinkaan se ei ole se alkuperäinen, vaan joku kehnompi(?) versio.
Mutta olen samaa mieltä siinä ettei aluksi kannata hankkia vaikeita 'ohjelmia', vaan aloittaa niillä helpoilla. Ei se piirtojälki siitä parane vaikka kuinka kalliin piirto-ohjelman hankkisi.
Vaikka näin usein luullaan.
Aaa, kiitti vinkistä. Arvioin Paintin ja Gimp'in vähän väärin. ^^"
Tiesin kyllä että niistä voi saada hyvää jälkeä, mutta epäröin kuinka ne soveltuisivat animaatio käyttöön. Mutta näköjään ihan kiitettävästi?
Ja joo. Photoshop maksaa, ellei sitä saa jonkun (esim. skannerin) yhteydessä. Ja silloinkaan se ei ole se alkuperäinen, vaan joku kehnompi(?) versio.
Mutta olen samaa mieltä siinä ettei aluksi kannata hankkia vaikeita 'ohjelmia', vaan aloittaa niillä helpoilla. Ei se piirtojälki siitä parane vaikka kuinka kalliin piirto-ohjelman hankkisi.
Vaikka näin usein luullaan.

Itse animoin pikselitöitäni vaikeudesta riippuen joko Photoshopilla tai Paintilla (jolla pikselityöt teenkin). Apuna ovat Giffy ja Unfreeze-nimiset ohjelmat. Giffylla 24-värinen bittikarttakuva muutetaan .GIF-tiedostoon ja Unfreezella sitten kootaan se animaatio liikekuva kerrallaan.
Jos isompaa animaatiota miettii, niin suosittelisin joko Flashia tai Photoshoppia.
Osahan tekee niin, että luonnokset hidetaan Flashilla ja sitten itse kunnollinen piirtäminen ja animaation kasaaminen Photoshopilla. Photoshopin kanssa lienee helpoin työskennellä, koska siinä ovat tasot. Etu on erityisesti taustojen kanssa, jolloin sinun ei tarvitse pelätä, että sössisit sen kanssa, kun kumitat esim. vaikka hahmon jalkaa.
Mutta, itse en ole animaatioita tehnyt vuosiin (ainakaan sellaisia pitkiä ja kunnollisia), niin olen aika huono apu.
Jos isompaa animaatiota miettii, niin suosittelisin joko Flashia tai Photoshoppia.
Osahan tekee niin, että luonnokset hidetaan Flashilla ja sitten itse kunnollinen piirtäminen ja animaation kasaaminen Photoshopilla. Photoshopin kanssa lienee helpoin työskennellä, koska siinä ovat tasot. Etu on erityisesti taustojen kanssa, jolloin sinun ei tarvitse pelätä, että sössisit sen kanssa, kun kumitat esim. vaikka hahmon jalkaa.
Mutta, itse en ole animaatioita tehnyt vuosiin (ainakaan sellaisia pitkiä ja kunnollisia), niin olen aika huono apu.

Castra- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 422
Ikä: 16

Piirrän animaation (esim. hahmon) Paintilla liikkumaan valkoisella taustalla. Animaation ollessa valmis, piirrän taustan / taustat yleensä Gimpillä, joskus harvemmin myös Paintilla.
Tavoitteena on yleensä ainakin 100 kuvaa / minuutti, en piirrä erityisen sulavia animaatioita kuten määrästä huomaa.
Kun kuvat ovat valmiina, avaan Movie makerin ja yhdistän kuvat animaatioksi. Joskus käytän myös Power directoria yksittäisiin tehosteisiin, mutta harvemmin.
Esimerkkianimaatio tätä menetelmää käyttäen: http://www.youtube.com/watch?v=7pzXuBl4bZU
Tavoitteena on yleensä ainakin 100 kuvaa / minuutti, en piirrä erityisen sulavia animaatioita kuten määrästä huomaa.
Kun kuvat ovat valmiina, avaan Movie makerin ja yhdistän kuvat animaatioksi. Joskus käytän myös Power directoria yksittäisiin tehosteisiin, mutta harvemmin.
Esimerkkianimaatio tätä menetelmää käyttäen: http://www.youtube.com/watch?v=7pzXuBl4bZU

11ko- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä: 467

Nooo piirrän jonkun hahmon tai liikkuvan kuvasarjan eri layereille (tasoille) Paint Tool sailla ja sitten yhdistän Movie Makerilla
on ihan kivaa vaikka työlästä onkin XD mulla on tällähetkellä 52 kuvaa 21 sekunnin animaatiossa eli kyllä se aika työlästä on XD

Milana992- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 414

Itsekkin olisi kiva kokeilla tehdä joskus animaation, mutta ei ole tilaisuutta tullut ajan puutteen takia, ja yksi toinenkin harmillinen asia on ollut se, etten tiedä millä ohjelmalla voisin sen tehdä. Paint on ihan hyvä, mutta itse en vain osaa sitä kunnolla käyttää, siinäkin on kuulemma kaikenlaisia kikkoja ja toimintoja...

Nimma- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 754
Ikä: 12
Aloitin juuri uutta aniamatiota jouluksi, tästä tulee kunnon projekti. Tein juuri 38 kuvan animaation joka kestää huimat 7 sekuntia... Tässä tuleekin menemään hetki animoidessa.

11ko- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä: 467

Iiko kirjoitti:Aloitin juuri uutta aniamatiota jouluksi, tästä tulee kunnon projekti. Tein juuri 38 kuvan animaation joka kestää huimat 7 sekuntia... Tässä tuleekin menemään hetki animoidessa.![]()
Jep munki pitäs tehä siitä videosta noin komisen minuuttia ja mä oon jo nyt ihan puhki XD

Milana992- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 414

No, itse teen animaatioitani Photoshopilla sillä klassisella layer yhdistelmällä, ja sitten ne jollain Movie Makerilla plänttään peräkkäin, lisään musiikit, tekstit jne... Työlästä homaa se kyllä on, mutta ihan kivaa
*Änkeää julumasti mukaan ketjuun*

Ciasho- Hyperaktiivinen Otaku

- Viestien lukumäärä: 165
Fuuu ~ Kiitti kaikille tähän asti tulleista vinkeistä. ^^
Kaippa voisin itsekkin kokeilla jotakin kehitellä... saa nähdä mitä tulee. XD
Kaippa voisin itsekkin kokeilla jotakin kehitellä... saa nähdä mitä tulee. XD

Onhan se animaatioiden tekeminen monesti väsyttävää puuhaa, eikä sitä koko päivää jaksa, movie makerilla voisi kanssa tehdä sen animaation kun on kuvat tehnyt, mutta ne saattavat joskus vaihtua liian myöhään jolloin kuvat näkyy tosi selkeästi (siis ne vaihdot)

Nimma- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 754
Ite käytän tuota painttii, gimppii ja Windows Live elokuvatyökalua

Laakenin- Suur-Otaku

- Viestien lukumäärä: 386
Ikä: 14
Käytän ihan GIMP 2.6 piirtämiseen ja sitten animointiin windows liven elokuvatyökalua.. Eikä tää animointi oikein multa suju..

DarkClaw- Foorumi-Otaku

- Viestien lukumäärä: 30
Piirtämiseen käytän useimmiten Painttia & GIMPiä. En osaa animoida vielä kovinkaan hyvin (en edes animoi kovinkaan usein), mut sitähän sanotaan et harjotus tekee mestarin. Yleensä animoimiseen käytän Sony Vegasta ja/tai Macromedia Flash 8:a (Macroa en osaa vielä oikein käyttää kunnolla, mut harjottelen)
Kuka tietää, ehkä joku kaunis päivä saattaa ilmestyä tubeen jonkinlaista (hyvää) animaatiota meikähukalta :'D
Kuka tietää, ehkä joku kaunis päivä saattaa ilmestyä tubeen jonkinlaista (hyvää) animaatiota meikähukalta :'D

FenrisTheHukka- Aloitteleva Otaku

- Viestien lukumäärä: 13
Ikä: 14

Otakut! :: Taide :: Animaatiot ja videot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa