Hyviä animesarjoja?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Hyviä animesarjoja?

Viesti  Nimma lähetetty To Loka 20, 2011 6:34 pm

Tänne päätin sitten aiheen tehdä.
Hyviä animesarjoja saa tänne sitten ehdotella, muutkin saa ihan kysellä tietty O u O Ja ajattelin ihan itsekkin täällä joitakin sarjoja kertoa, joita ainakin itse suosittelen katsomaan:

Neo Angelique Abyss
Neo Angelique Abyss, olen vasta alkanut seuraamaan joten en oikein osaa sanoa mitään muuta kuin mielestäni todella hyvä sarja! Suosittelen, moni ei varmaan ole kuullutkaan. Mutta pullipfaneille sanon, että kyseisen sarjan Raynestä on tehty taeyang ja sarjan Angeliquesta pullip.

K-ON!
Tosi hyvä anime, joka onkin monen mielestä suosittu ja hyvä. Siitä onkin julkaistu jo manga suomeksi, kaikki 4 osaa.

Nimma
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 754
Ikä: 12

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Hyviä animesarjoja?

Viesti  Sumirezu lähetetty To Loka 20, 2011 6:53 pm

Yeesh. Uusi aihe, joten oli pakko tunkea tännekkin kirjoittelemaan.
(Mulla kun on kauhea tarve selitellä turhia. :'D )

K-ON!'ista pidän kovasti mangana, mutten kyseisen sarjan animeen ole vielä tutustunut... sillä mun aika ei riitä siihen One Piecen ohella.

Näin muutamien viestien jälkeen kukaan ei ole varmaankaan huomannut mun fanittavan OP'tä, eh? >D

^ Ja kuten sanoin... mulla on tarve selitellä turhia. KRÖHM. Eli siis asiaan:

Suosittelen ehdottomasti One Pieceä (yllätyys~), sillä sen huumori, omaperäiset hahmot, taistelut ja koskettavuus ovat ennen kaikkea... SUUUPER. *Huutaa ja lyö kätensä yhteen Franky tyyliin*
Toinen mahti anime on mielestäni Hetalia axis power, jonka kautta opein ERITTÄIN paljon historiaa ja vieläpä hauskalla tavalla. ... Nykyään historian tunnit aiheuttavat mulle henkisiä Nosebleed -kohtauksia. :'D Kesekeseseseeeh~

Joskus tulee katsottua Narutoa ja vielä harvemmin Death Notea.

taas piti selittää kaikki pitemmän kautta. =_____= "

Sumirezu
Hyperaktiivinen Otaku
Hyperaktiivinen Otaku

Viestien lukumäärä: 179
Ikä: 15

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Castra lähetetty Pe Loka 21, 2011 11:40 am

Itse en ole elämäni aikana kovinkaan montaa animea katsonut, syynä yksinkertaisesti laiskuus ja keskittymishäiriöni paikallaanolemisessa. En vain osaa istua ja katsoa, koko ajan siinä samalla on pieni "pakko piirtää katsomisen sijaan"-paniikki yllä. Joskus olen onnistunut PSP:lle tai iPodille jotain lataamaan ja katsomaan sen kautta ~

DOG DAYS.
Anime-lehti arvosteli sarjan ensimmäisen jakson perusteella jotakuinkin lyttyyn, mutta itse ihastuin jotenkin hahmojen ulkonäköön (öhöh, paljon suloisia naishahmoja /shot). PSP:lle latasin jaksot ja katsoin kaverini Mintsikan kanssa mökillä ollessa, kun siellä eivät sähköt toimineet (ja olin piirustuskyvytön, kun käteni olivat huonosa kunnossa). Fanservicea, kirkkaita, mutta kuniita taustoja, suloisia hahmoja ja itse asiassa jopa varsin toimiva juoni OuO Ja rakastin sitä faktaa, että sarjassa ei ollut todellisuudessa mitään "hyvät vastaan pahat"-kamppailua, vaan sota oli vain eräänlainen urheilukilpailun muoto, jolla ratkaisitiin esimerkiksi missä konsertti tai vastaava pidetään :___D Eikö ole muuten varsinainen spoileri, tämä taitaa tulla esille jo toisessa tai kolmannessa jaksossa.

Black Rock Shooter OVA
Olin aluksi vähän epäileväinen tätä kohtaan, mutta katsoin silti (PSP:n kautta tämänkin). Yllätyin suuresti, kuinka ensimmäisellä katselukerralla hahmoihin (Mato, Yomi ja se kolmas, jonka nimi hukkuu aina) kykeni samaistumaan todella hyvin. Varsinkin, jos tosiaan on kaveriporukassa, niin usein käy niin, että joku viettää aikaansa enemmän toisen kanssa ja kolmas jää ulkopuolelle. Nosti hieman kyyneliä pintaan :///3 Animaatiojälki on kaunista, mutta juonesta ei saa ehkä selkoa kuin vasta parin katselukerran jälkeen.

Princess Resurrection
Suomeksi Hirviöprinsessa Hime (älkää silti luulko, että suomisubbeja löytyisi ovo'''). Eroaa aika radikaalisti mangasta siinä suhteessa, että verta ei näy oikeastaan missään muodossa koko animessa. Animointijälki on toisinaan vähän laiskaa ja fillereitä on paljon, mutta toisaalta fillerit ja erinlainen juonenkuljetus tekevät sarjasta mukavan erilaisen ja täytteen mangan faneille. Olipahan siinä muutama jakso, joiden kanssa olin tukehtua oikeasti nauruun x'D

Ouran High School Host Club
Saatan pitää sarjasta jopa enemmän animena, kuin mangana. Rakastan tyyliä ja kirkkaita värejä, sekä musiikkia ja ääninäyttelyä ~ Ja sarja itsessään toimii loistavasti animena, kaikki liike ja elävyys ovat jotain adsfghn kaunista ; u ; Ouranissa on sellaista huumoria, joka uppoaa kyllä minuun ihan täydellisesti, ja moneen otteeseen on meinannut tulla tukehtumiskuolema, kun nauroin niin rankasti. Lajityypiltään tämä on shoujoa, ja käänteishaaremi c: Rakastan sitä faktaa, ettei naispäähenkilö Haruhi ole sellainen stereotypinen shoujo-sankaritar ~
Suosikkihahmoni on muuten Tamaki, btw |D

Muita mainitsemisen arvoisia sarjoja ei tässä tulekaan sitten mieleen, kun ei niitä paljoa olekaan :'D

Castra
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 422
Ikä: 16

Näytä käyttäjän tiedot http://www.blue-eyewolf.deviantart.com

Viesti  Huurre lähetetty Ke Joulu 21, 2011 8:47 pm

Tässä omat suositukseni :---D

Durarara!!:
Ihmisten rakastaja, vahvoja miehiä, kaupunkijengejä...
Sisältää persoonallisia hahmoja ja juonen kulku+piirtotyyli on NAM<'3 Animointi on kaunista ja miljöö on realistinen, eikä ihmekään kun tapahtumat perustuvat Ikebukuroon, Tokioon, joka on oikeastikin olemassa. Sarjasta on vaikea olla pitämättä. Näin kävi ainakin omalla osallani ; v ;♥ Katsoisin sarjan uudestaankin.

Tiger&Bunny:
Supersankareita ja henkilökohtaisia suhde ongelmia...
Hahmot, sarjan juoni, sen eteneminen ja tapahtumat yllättivät itseni täydellisesti, positiivisessa mielessä. Ensin ajattelin, ettei sarja ole kovin ihmeellinen supersankareiden takia/tai se olisi kamalaa paasausta ja itsensä toistoa. Ei, Sarja todellakin on MAHTAVA... Ja se tuntui loppuvan liian kesken. Paljon asioita jätettiin mysteeriksi ja muutama hahmo jätettiin hämärän peittoon, vaikka suhteellisen keskeisiä tyyppejä ovatkin. Toinen tuotantokausi on luultavasti tulossa piakkoin (sitä sitten odotellessa!)

Higurashi no naku koro ni:
Rakkaus ongelmia, sekoamista, tappamista, välkivaltaa, syvällistä ajattelua, surua...
Syvällinen anime, johon itse rakastuin. Pinnalta katsottuna pinkkiä pullamössöä, tavallista pikku maaseutukylän elämää kuvaava tarina, joka tapahtuu aina uudestaan. Vaikka erittäin väkivaltainen sarja onkin, itseni mielestä sen pintaa syvemmällä oleva ajattelu, totuuden etsiminen, hahmojen aatteet ja uhraukset ovat kunnioitettavia. Siis... Ihailen niitä hahmoja, siitä kuinka vahvoja he ovat ja uskovat omaan rakkauteensa, tai uskomiseensa ; _ ; Piirtotyyli ei ole mitään maailman hienointa, ainakaan ensimmäisellä tuotantokaudella, mikä sinänsä on surullista. Piirtotyyli parantuu huomattavasti Higurashi no naku koro ni Kai:hin vaihtuessa (Mikä muuten kannattaa katsoa Higurashin katsomisen jälkeen!)

Umineko no naku koro ni:
Mysteerisiä murhia, taikuutta, inhimillisyyden todistamista, rakkautta...
Higurashin tekijän toinen mysteerisarja, joka tarjoaa entistä enemmän katsojalleen loogista ajattelua. Kekseliäs anime, hahmot rakastettavia, animointi nyt vähän niin ja näin.. Musiikki on toteutettu aivan mahtavasti.

Air Gear:
Rullaluistelua, mutta ei sinne päinkään!
Air Gear kertoo nuoresta pojasta, joka aloittaa parin ystävänsä kanssa air trek- harrastuken, joka on 'kehittyneempi' muoto rullaluiselemisesta; niillä pääsee huimaan vauhtiin, ja melkein lentämään. Mukaan liittyy vielä monia muitakin, ja he kisaavat muita ryhmiä vastaan mm. Air Trek osista. Sarja sisältää mahtavaa huumoria, persoonallisia hahmoja (taas kerran) ja pienimuotoista fanserviceä. Vaikka anime ei olekkaan Oh!Great:in taiteen veroista, se on silti mieluisaa katsottavaa <: Niin varsinainen anime, kuin OVAT:kin.

Tuossa parikolme :----D

Huurre
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 461

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Milana992 lähetetty Ke Joulu 21, 2011 10:10 pm

Kamichama karin (chu)
Ihana ja söpö sarja. Hieman salaperäinen ja gootahtava mikä tekee niin söpöstä animesta niin ihanan. Juoni on hyvä ja anime/manga todella hyvin toteutettuja. Animessa on ainakin käytetty paljno kauniita värejä wikä sitä oli pilattu liian pitkillä ja tylsillä transformaatioilla ja ylitylsillä taikatyttö kohtauksilla. Chu joka on vielä vasta manga on todella lukemisen arvoinen. Siinä on paljon romantiikkaa ja hyvää huumoria ja piirrustus tyyli on selkeää ja kaunista ^^

Milana992
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 414

Näytä käyttäjän tiedot http://www.starfall.suntuubi.com

Viesti  Nimma lähetetty To Joulu 22, 2011 9:41 am

Okei, pitää pistää mieleen ^^

Nimma
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 754
Ikä: 12

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Castra lähetetty To Joulu 22, 2011 1:09 pm

Huurre kirjoitti:
Umineko no naku koro ni:
Mysteerisiä murhia, taikuutta, inhimillisyyden todistamista, rakkautta...
Higurashin tekijän toinen mysteerisarja, joka tarjoaa entistä enemmän katsojalleen loogista ajattelua. Kekseliäs anime, hahmot rakastettavia, animointi nyt vähän niin ja näin.. Musiikki on toteutettu aivan mahtavasti.

Olen jo varmaan vuoden verran tahtonut katsoa tuon sarjan * A *
Mutta asdfg en koskaan löydä sopivaa aikaa katsoa, olen niin huono keskittymään katsomiseen.

Off BD

Castra
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 422

Näytä käyttäjän tiedot http://www.blue-eyewolf.deviantart.com

Viesti  Laakenin lähetetty Ke Helmi 15, 2012 9:54 pm

No pistänpäs tänne sitte itekki yhen hyvän tosin olen kattonut siitä vasta kahdeksan jaksoa ja jaksoja on kolmetoista, mutt toivottavasti se ei haittaa.
Kiitos wikipedia joka auttaa mua tässä hommassa:DD

Elfen Lied
Wikipedian mukaan sarjan tyylilaji on: toiminta, kauhu, psykologinen, romanttinen ja scifi tyyppinen sarja. En kuitenkaan suositele tätä sarjaa kaikille, he jotka eivät kestä esim.irtonaisia ruumiinosia, liiallista verta ja nakuilua, voivat jättää sarjan katsomatta... Sarjan ikä suositus on joku 18 (joo oon ite vasta 14:DD).
Animessa ihastuin tyyliin millä tavalla se on tehty, sekä hahmoihin ja juoneen.

Anteeksi kun selitän näin huonosti tämän:DD, mutt kannattaa kattoo vaik joku musiikkki video jotta vähä avautuis paremmmin (vaikk niis näkyy niit juonipaljastuksia...)

Suositelen tosiaa tuota sarjaa paitsi tosiaa niille jokka ei kestä noit asioit mitä mainitsin tossa:DD

Laakenin
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 386
Ikä: 14

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Huurre lähetetty Pe Maalis 23, 2012 10:12 pm

^ AAA TUOTA SARJAA OLEN YRITTÄNYT KATSOA TIES KUINKA MONTA KERTAA >8III mutten ole vieläkään kerennyt.. Murr..
Noh, pari muuta sarjaa tultu taas katsottua ja jotkut niistä aivan mahtavia niin tungen tänne o/

No. 6
Valheellinen Utopia ja parasiittimehiläiset.
Sarjaan olen oikeastaan törmännyt aiemminkin, mutta varsinaisesti siitä en tiennyt mitään ennen kun aloin sitä katsomaan.. Suorastaan yllätyin kun ensimmäisen jakson katsoin; sarja oli aivan ihana! Mielenkiintoinen juoni, persoonalliset hahmot ulkonäöltään ja luonteeltaan, miljöö, animaatio, piirtotyyli.. Kaikki on vain jotain niin täydellistä että toista samanlaista sarjaa voi etsiä ja pitemmän aikaa. Jotkin harvat sarjat saavat minut _oikeasti_ itkemään ja piti pidätellä ihan kunnolla sarjan viimeisimmässä jaksossa.
No. 6:ssa on toimintaa, sellaista scifitiedettä ja pienessä määrin poikarakkautta. Toisaalta, poikarakkauden voi määritellä katsoja itse. Sarjassa on jonkin verran ahdistavia ominaisuuksia, väkivaltaa ja sensellaista joten voisin sanoa sarjan ikärajaksi sen 13. Mutta tosiaan, kannatan katsomista!

Mirai Nikki
Stalkkerityttö, nyhveröpoika ja tulevaisuus päiväkirja
Sarjan toinen päähenkilöistä esiteltiin Yanderen esimerkkinä Anime-lehden (toistaiseksi)uusimmassa numerossa, joten Yandere fanittajana olihan sitä sitten pakko vilkaista tämäkin sarja. Vähän itse petyin sarjaan, sillä se ei ollut Higurashin tai Anotherin veroista, mitä olin odottanut - ainakaan esimmäisen kymmenen jakson aikana. Vasta joskys 11-13 jaksojen kohdilla oma mielenkiintoni heräsi kunnolla, johtuen ehkä siitä että sarja sai enemmän ilmaa siipiensä alle kun varsinaista juonta alkoi kehkeytymään, ja hahmoja tuli lisää. Kokonaisuudessaan, pidän sarjasta erittäin paljon!
Piirtojälki ja animointi on suhteellisen kaunista katsottavaa, päähenkilöt ovat vähän... Noh, se on makuasia pitääkö heistä : D
Musiikki on kaunista, ja yleisesti ottaen hahmot ovat kivoja (Tai no Yuno on häiritsevä ilopilleri kun se ei ole tosissaan, päähenkilö Yukiteru on ärsyttävä nynnerö kun se _ei_ ole vihainen. Deus Ex Machina ja Aru Akise ovat ♥)
Ikärajaksi laittaisin varmaankin jonkun K 13. Väkivaltaa sarjassa ei loppujenlopuksi ole läheskään samaa määrää kuin Anotherissa tai Higurashissa vaikka sarja antaakin ymmärtää toisin. Sarja muuten jatkuu edelleen muutaman jakson verran.

Huurre
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 461

Näytä käyttäjän tiedot

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa