Tusseilla piirtäminen

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Tusseilla piirtäminen

Viesti  11ko lähetetty Ke Tammi 04, 2012 8:54 pm

En oikein keksi mitään tähän aloitusviestiin, mutta puhutaan siis tusseilla piirtämisestä, tusseista ja muusta siihen liittyvästä. Piirrättekö paljon tusseilla? Minkä merkkisiä tusseja käytätte?

Yleensä kun piirrän, piirrän joko tusseilla ja lyijykynillä. Käytän pro markereita, mutta koska olen huono sekottamaan värejä niin käytän usein myös muun merkkisiä tusseja niiden lisäksi. Nopeasti laskettuna omistan 26 pro markeria, mutta ainakin yksi taitaa olla kuivunut melkein käyttökelvottomaksi.

Kertokaahan vähän että miten esimerkiksi varjostatte tusseilla, tai saatte sekoitettua värejä? Oma tusseilla piirtämiseni on lähinnä sellaista, että piirrän yhden alueen yhdellä värillä, seuraavan toisella värillä... En uskalla lähteä kokeilemaan mitään, pilaan vaan työn. (Niin on käynyt öö... Joka kerta? Very Happy )

11ko
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä: 467
Ikä: 16

Näytä käyttäjän tiedot http://suomenotakut.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Tusseilla piirtäminen

Viesti  KougaKoira lähetetty To Tammi 05, 2012 3:36 am

Väritän nykyään paljon tusseilla, juuri noilla promarkereilla. En juuri nyt muista montako niitä omistan... niin ja sitten aqua markereilla. Sekoitan värejä yhdellä tussilla, joka on tehty siihen käyttöön. varjostan yleensä joko tummemmalla värillä tai sitten samalla värillä monta kertaa... ai niin käytän myös sellaisia kummajaistusseja, joita sain joululahjaksi. Ne on ohuita ja niit on monta väriä o_o niil on kiva kirjottaa... heh no mut joo... taustat väritän yleensä joko puuväreillä tai aqua markereilla, ja mielestäni tulee hyvää jälkeä. Joskus harvoin kun valotan, niin väriten niitä valoitettavia (?) kohtia ennen tussilla värittämistä valkoisella puuvärillä. (saittehan selvää...?) sitten tussaan päälle... juu mutta enivei, pidän tusseista Very Happy

KougaKoira
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 339
Ikä: 13

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Castra lähetetty To Tammi 05, 2012 11:52 am

Itse suosin traditionaalisessa artissa tusseja yli muiden. Totta kai rakastan muitakin välineitä, mutta koen tussit "omaksi jutukseni". Vesiväreillä toki tahtoisin oppia paremmaksi, mutta maltti ei oikein tunnu riittävän, kun en muutenkaan traditionaalisesti paljoa piirrä (syynä se, että feilaan tussauksessa). Nyt on tosin uusi tulostin, niin voin piirtää linet koneella ja tulostaa BD

Käytän Pro Markereita, Copicceja ja Neopikoja sekaisin. Eniten minulta löytyy noita Pro Markereita, mutta Copiceista pidän eniten. En sen takia, että ne olisivat muka jotenkin ammattimaisemmat tai paremmat kuin Pro Markerit, vaan lähinnä vain siitä syystä, että niissä on tuo sivellinkärki.
(( Off // Jostain syystä monet tussipiirtäjät tuntuvat dissaavan Pro Markereita, enkä ymmärrä miksi D8< )). Neopikoissakin on, mutta minulla ne kuivuvat todella nopeasti.
Tussien ohella käytän sitten myös puuvärejä (lähinnä textureksi) ja valkoista/punaista mustetta, sekä valkoista geelikynää.

Castra
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 422

Näytä käyttäjän tiedot http://www.blue-eyewolf.deviantart.com

Viesti  Kuroi lähetetty To Tammi 05, 2012 4:49 pm

Itse en nykyään enää piirrä läheskään yhtä paljon käsin kuin koneella. Käsin syntyy enimmäkseen luonnoksia kuin ihan kunnon kuvia. n___n

Käytän Copiceja, Promarkereita ja Neopikoja, rajaan jollain rajauskynillä joiden nimeä en nyt muista. :] Haluaisin myös oppia käyttämään maaleja ja vesivärejä hyvin.

Kuroi
Aktiivinen Otaku
Aktiivinen Otaku

Viestien lukumäärä: 57

Näytä käyttäjän tiedot http://www.kuroi-95.deviantart.com

Viesti  Laakenin lähetetty To Tammi 05, 2012 8:33 pm

Kuroi kirjoitti:Itse en nykyään enää piirrä läheskään yhtä paljon käsin kuin koneella. Käsin syntyy enimmäkseen luonnoksia kuin ihan kunnon kuvia. n___n

Käytän Copiceja, Promarkereita ja Neopikoja, rajaan jollain rajauskynillä joiden nimeä en nyt muista. :] Haluaisin myös oppia käyttämään maaleja ja vesivärejä hyvin.

Sama juttu mulla ett teen käsin yleensä luonnoksia ja sellaisia nopeita lyijykynä juttuja, ja koneella teen niitä paremmin tehtyjä kuvia.

Laakenin
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 386
Ikä: 14

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Antt1 lähetetty Pe Tammi 06, 2012 7:02 pm

Mä oon ihastunu Aqua markereihin. Niistä tulee aivan uskomattoman upeaa jälkeä (ainakin meikän mielestä). Aquat ovat siis levitettäviä tusseja, joissa tulee mukana levitykseen tarkoitetty tussi. Jälki (pientä picciä hieman selventääkseni; http://i44.tinypic.com/5lnhmv.png) on maalausmaista, pehmeää, mutta niitä on moninverroin helpompi käyttää kuin sivellintä. Lisäksi tussit eivät kulu suurta tahtia, sillä töihin menee vain melko pieni määrä väriä. Levitystussi hoitaa lopun värityksestä. Niillä on helppo sekoittaa värejä ja varjostaa. Suosittelen suurella lämmöllä! C:

Antt1
Foorumi-Otaku
Foorumi-Otaku

Viestien lukumäärä: 20

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Laakenin lähetetty Pe Tammi 06, 2012 8:42 pm

Antt1 kirjoitti:Mä oon ihastunu Aqua markereihin. Niistä tulee aivan uskomattoman upeaa jälkeä (ainakin meikän mielestä). Aquat ovat siis levitettäviä tusseja, joissa tulee mukana levitykseen tarkoitetty tussi. Jälki (pientä picciä hieman selventääkseni; http://i44.tinypic.com/5lnhmv.png) on maalausmaista, pehmeää, mutta niitä on moninverroin helpompi käyttää kuin sivellintä. Lisäksi tussit eivät kulu suurta tahtia, sillä töihin menee vain melko pieni määrä väriä. Levitystussi hoitaa lopun värityksestä. Niillä on helppo sekoittaa värejä ja varjostaa. Suosittelen suurella lämmöllä! C:

Noi kuullosttaa aika hyviltä Very Happy Voisin vaikka joskus ostaa noita, osaisitko viä neuvoo mistä noita löytyy (olen huono etsimäänXP) ja sit osaakko viä sanoo kuinka paljon maksaa:)

Laakenin
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 386

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Milana992 lähetetty Pe Tammi 06, 2012 10:40 pm

Itse en edes omista mitään tusseja vaikka kieltämättä haluaisinkin.. Mutta ne on aika kalliita ja tuon tonnin puhelin laskun jälkeen (saatanan elisa kun velotti multa tonnin vaikka ei oo puhunu paljoo paskaakaan väittää että nettiäkin ois käytetty >Sad ) en varmasti saisi (sinne meni mun lautakin.. Puhelin laskuihin Sad )

Milana992
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 414

Näytä käyttäjän tiedot http://www.starfall.suntuubi.com

Viesti  Castra lähetetty Pe Tammi 06, 2012 11:41 pm

Antt1 kirjoitti:Mä oon ihastunu Aqua markereihin. Niistä tulee aivan uskomattoman upeaa jälkeä (ainakin meikän mielestä). Aquat ovat siis levitettäviä tusseja, joissa tulee mukana levitykseen tarkoitetty tussi. Jälki (pientä picciä hieman selventääkseni; http://i44.tinypic.com/5lnhmv.png) on maalausmaista, pehmeää, mutta niitä on moninverroin helpompi käyttää kuin sivellintä. Lisäksi tussit eivät kulu suurta tahtia, sillä töihin menee vain melko pieni määrä väriä. Levitystussi hoitaa lopun värityksestä. Niillä on helppo sekoittaa värejä ja varjostaa. Suosittelen suurella lämmöllä! C:

Itselläni on noita, mutta käytän niitä ainoastaan silloin, kun piirrän vesiväripaperille :'D
Koska oman tussipaperini ne tappavat armotta, tekevät reiän paperiin ja suttaavat sen. Enkä puhu mistään tulostuspaperi A4:stä, vaan ihan tussipaperista, jolla muut tussit käyttäytyvät ihan hyvin. Ja koska minulla ei pahemmin vesiväripaperia ole, niin käytän noita harvoin. Mutta suosittelen niitä kyllä vesiväritöissä kunnollisen paperin kera, itse ainakin tykkään C:

Castra
Suur-Otaku
Suur-Otaku

Viestien lukumäärä: 422

Näytä käyttäjän tiedot http://www.blue-eyewolf.deviantart.com

Viesti  Antt1 lähetetty La Tammi 21, 2012 12:36 pm

Laakenin kirjoitti:Noi kuullosttaa aika hyviltä Very Happy Voisin vaikka joskus ostaa noita, osaisitko viä neuvoo mistä noita löytyy (olen huono etsimäänXP) ja sit osaakko viä sanoo kuinka paljon maksaa:)

Äwäwä, nää oli lahjatussit, joten en tässä kauheen hyvä oo neuvomaan. :'D No ainaki sen muistan mitä ny mulle kerrottii et ne makso jotain 23-30 € väliltä. Ja kauppa tais olla akateeminen...? Varoitan että saatan johtaa sut täysin harhaan. >D

Antt1
Foorumi-Otaku
Foorumi-Otaku

Viestien lukumäärä: 20

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Karkkiholisti lähetetty Ke Helmi 08, 2012 7:15 pm

Aquamarkereita saa Akateemisesta Kirjakaupasta. N eovat tosin hitusen kalliiimpia, kuin tavalliset tussit enkä siksi niitä juuri omistakaan.

Promarkeita käytän eniten, on jokaista perusväriä ainakin yksi kappale ja sitten ne kaikenmaailman tummanviinipunaiset ja kirkkaan ruohonvihreät tussit ovat jääneet kauppoihin koska raha sattuu aina loppumaan kun shoppailukierroksella ollaan edetty piirustustarvikekauppoihin. Copicceja mulla on tasan yksi ja sekin uhkaa kohta kuivua kuten edeltäjänsä ;__; kaveri lupas antaa sen NeoPikot mulle ku ei ite kauheesti niitä kayttele. Harvinaisen rumia sävyjä ne kyllä olivat (anteeksi kaikki jotka käyttävät NeoPikoja) ja vaikeasti käytettäviä. Ehkä olen vain nirso tai tottunut Promarkereihin (miten tuo nyt pitäisikään taivuttaa) joita olenkin kyllä käytellyt ahkerasti päälle vuoden...
Onko muuten kenelläkään hajua mistä Copicceihin voi ostaa mustetta kun tuon yhden kuivuneen heitin vahingossa roskiin ja vasta jälkeenpäin sain tietää, että sen olisi voinut täyttääkin...

Karkkiholisti
Foorumi-Otaku
Foorumi-Otaku

Viestien lukumäärä: 26

Näytä käyttäjän tiedot

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa